مزیت استفاده از آینه های دکوراتیو در دکوراسیون منزل

 اگر آينه هاي دکوراتيو با طرح هاي مختلف و نقش و نگارهاي گوناگون با اشکال هندسي متفاوت و همين طور رنگ و برش دلخواه ساخته شوند، فضايي لوکس و مدرن را با معماري جديد ايجاد مي کنند. آينه هاي دکوراتيو با طرح پازل، کاشي مانند و گرد از پر کاربرد ترين آينه هاي دکوراتيو تزئيني هستند. مناسب ترين آينه هاي دکوراتيو که براي سرويس بهداشتي منازل جديد مورد استفاده قرار مي گيرند آينه هاي کاشي مانند هستند. نصب آينه هاي دکوراتيو با طرح پازل در طراحي ديوار اتاق نشيمن در منازل لوکس فضايي روح بخش ايجاد مي کند. همچنين استفاده از آينه هاي دکوراتيو با دکوربندي مناسب محيط و در نظر گرفتن ابعاد فضاي مورد نظر براي کاربرد اين آينه هاي تزييني سبب کاربري بيشتر و مناسب تر اين نوع آينه مي شود.

 
مزيت استفاده از آينه هاي دکوراتيو
 
مهم ترين مزيت استفاده از آينه هاي دکوراتيو، طراحي دکوراسيون داخلي آپارتمان هاي کوچک، ايجاد فضايي بزرگ و دلباز است. با کم ترين هزينه و با بهره گيري از انواع آينه تزييني در منزل مي توان ايده اي خلاقانه و متفاوت را ايجاد کرد. مهم ترين ويژگي آينه هاي دکوراتيو ايجاد فضايي آرامش بخش براي بهبود حالت رواني افراد است. آينه هاي دکوراتيو تاثيرات مثبتي در دکوراسيون داخلي دارند که از مهم ترين آن ها مي توان به انعکاس نور طبيعي و مصنوعي براي روشن تر شدن فضاي داخلي و عمق بخشيدن به فضا اشاره کرد. آينه هاي دکوراتيو، يک ايده جذاب، جالب و مقرون به صرفه براي آرايش و تزيين منازل هستند. آينه دکوراتيو با دو جنس شيشه اي و پلکسي گلاس ارائه مي شوند. مدل شيشه اي نسبت به مدل پلکسي گلاس انعکاس منظم تري دارد ولي شکننده تر و سنگين تر است. در مقابل، جنس پلکسي گلاس سبک تر است و شکنندگي کمتري دارد و با توجه به قابليت برشکاري کم هزينه تر (نسبت به شيشه) مي توان تنوع بسيار زيادي در طرح هاي آن ايجاد کرد. آينه هاي دکوراتيو داراي دو رنگ طلايي و نقره اي هستند. 
 
کاربرد آينه دکوراتيو در طراحي دکوراسيون منزل
در اتاق خواب  کودکان مي توان با استفاده از آينه هاي دکوراتيو داراي طرح فانتزي، فضايي زيبا و لطيف را فراهم کرد . نصب آينه دکوراتيو در بالا و دو طف تخت خواب نيز مي تواند محيطي بسيار دلنشين و متفاوت را بوجود آورد. از آينه هاي دکوراتيو در روي کابينت آشپزخانه ها نيز استفاده مي شود. اين کار تصويري متفاوت از آشپزخانه را به نمايش مي گذارد. در اين صورت مي توان از هزينه هاي هنگفت تعويض کابينت بي نياز شد و با هزينه اي بسيار کمتر در طرح آشپزخانه تنوع ايجاد کرد. از ديگر قسمت هايي که مي توان از آينه هاي دکوراتيو بهره برد مي توان به ديوار اطراف تلويزيون اشاره کرد. با نصب آينه هاي دکوراتيو مي توان سادگي محيط را از بين برد و زيبايي آن را دو چندان کرد. سالن پذيرايي از ديگر بخش هاي منزل است که هميشه چيدمان اين بخش با وسواس خاصي انجام مي شود. آينه هاي دکوراتيو محيطي شاد، مدرن و درخشنده و جذاب را فراهم مي کنند. همچنين استفاده از آينه پلکسي گلاس با زمينه چوب قهوه اي رنگ بر روي سطح ديوار، به صورت نواري نيز مي تواند ايده بسيار جالبي در تزيين منزل باشد. استفاده از آينه هاي دکوراتيو در سقف مي تواند علاوه بر زيباتر کردن منزل، ارتفاع محيط را بيشتر نشان دهد. اين ايده بيشتر براي فضاهايي با سقف کوتاه مناسب است.